
Všeobecné obchodní podmínky
(Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují smluvní vztahy mezi fotografickým studiem Studio Hřivnacký (dále jen "Zhotovitel") a objednatelem/klientem (dále jen "Klient").)
I. Základní ustanovení
-
Zhotovitel: Hřivnacký Petr, Libušina 496/3, 702 00 Moravská Ostrava a Přívoz, IČ: 09746463
-
Předmět VOP: VOP se vztahují na poskytování fotografických služeb a prodej souvisejících produktů (např. tisk, fotoalba).
-
Uzavření smlouvy: K uzavření smlouvy o dílo dochází na základě závazné objednávky Klienta (ústní, písemné, e-mailové, přes rezervační systém) a jejím potvrzením Zhotovitelem. Objednávkou Klient stvrzuje, že se seznámil s VOP, ceníkem a fotografickým stylem Zhotovitele.
-
Právní úprava: Smluvní vztahy se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a zákonem č. 121/2000 Sb., autorským zákonem.
II. Objednávka a rezervace termínu
-
Rezervace: termín fotografování je považován za závazný po odsouhlasení oběma stranami a uhrazení rezervačního poplatku/zálohy.
-
Rezervační poplatek:
-
Slouží k závazné rezervaci termínu.
-
Je nevratný v případě zrušení objednávky ze strany klienta.
-
Je započítán do celkové ceny díla.
-
-
Zrušení/přesunutí:
-
Klient: Při zrušení termínu v krátké lhůtě (např. méně než 24 hodin před focením) rezervační poplatek propadá zhotoviteli jako kompenzace za ušlý zisk.
-
Zhotovitel: V případě nemoci nebo nepříznivého počasí (u exteriérového focení) navrhne náhradní termín, případně vrátí rezervační poplatek.
-
III. Průběh fotografování a cena
-
Délka focení a zpoždění: Klient je povinen dostavit se včas. Při zpoždění Klienta o více než 15–20 minut má zhotovitel právo focení zkrátit, popř. zrušit bez nároku na vrácení rezervačního poplatku.
-
Cena: Cena je sjednána dle aktuálního ceníku zhotovitele platného v den objednávky. Doplatek ceny se hradí hotově ihned po skončení focení, popř. převodem na účet na základě faktury.
-
Zákaz pořizování záznamů: Během focení není klientům (ani jejich doprovodu) dovoleno pořizovat vlastní fotografie či videozáznam bez výslovného souhlasu zhotovitele.
IV. Zpracování, dodání a archivace
-
Výběr fotografií (Náhledy): Zhotovitel dodá klientovi neupravené náhledy k výběru ve snížené kvalitě (obvykle do 48 od focení). Tyto náhledy slouží pouze k výběru a nesmí být nikde zveřejňovány, ukládány ani upravovány.
-
Dodání díla:
-
Doba dodání finálně upravených fotografií je obvykle 4–8 týdnů od okamžiku, kdy Klient zašle svůj výběr a uhradí doplatek.
-
Zhotovitel neposkytuje neupravené fotografie, ani soubory ve formátu RAW. Neupravená fotografie není považována za hotové autorské dílo.
-
-
Styl úprav: Klient bere na vědomí, že fotografie budou upraveny v autorském a estetickém stylu zhotovitele, se kterým se seznámil v portfoliu.
-
Archivace: Zhotovitel archivuje vybrané a upravené fotografie po dobu 1 roku od odevzdání zakázky. Neupravené (RAW) soubory se obvykle archivují pouze po dobu nutnou k vyřízení zakázky (např. 1 měsíc).
V. Autorská práva a licence
-
Autorské dílo: Všechny fotografie jsou autorským dílem ve smyslu autorského zákona.
-
Užití fotografií klientem: Zaplacením ceny díla získává Klient licenci pro osobní (nekomerční) užití fotografií. Klient může fotografie tisknout a sdílet na sociálních sítích.
-
Omezení: Klient nesmí hotové fotografie dále upravovat, ořezávat, aplikovat filtry ani je používat ke komerčním účelům (reklama, prodej, propagace třetích stran) bez písemného souhlasu zhotovitele.
-
Propagace zhotovitele: Pokud Klient neudělí souhlas s použitím fotografií pro prezentaci zhotovitele (portfolio, web, soutěže), musí to výslovně uvést při objednávce. Pokud souhlas neodepře, zhotovitel je oprávněn fotografie použít.
VI. Reklamace
-
Vady: Klient je povinen reklamovat vady písemně bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od převzetí zakázky.
-
Subjektivní pocity: Nespokojenost s vlastním vzhledem, postojem klienta nebo s autorským a estetickým pojetím fotografa (viz. čl. IV. odst. 3) není důvodem k reklamaci zakázky.
-
Tisk: Reklamace tištěných fotografií je možná pouze na základě prokazatelných tiskových chyb (škrábance, pruhy), nikoli z důvodu drobných rozdílů v barevnosti, které jsou dány rozdílnou kalibrací monitorů.
VII. Ochrana Osobních údajů (GDPR)
1. Správce osobních údajů
-
Správcem osobních údajů je Studio Hřivnacký, které zastupuje Petr Hřivnacký IČO: 09746463. Správce zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR).
2. Zpracovávané osobní údaje a účely
-
Zhotovitel zpracovává osobní údaje Klientů za účelem:
-
Plnění smlouvy o dílo: Jméno, příjmení, adresa, e-mail a telefonní číslo. Tyto údaje jsou nezbytné pro komunikaci, rezervaci, vyhotovení zakázky a fakturaci.
-
Plnění zákonných povinností: Účetní a daňové doklady obsahující identifikační údaje a jsou uchovávány po dobu stanovenou zákonem.
-
Ochrana oprávněných zájmů: Fotografie, které představují autorské dílo, jsou uchovávány pro účely obhajoby právních nároků (např. v případě sporu).
-
Marketing (pouze se souhlasem): V případě udělení souhlasu klientem (odděleně od VOP) mohou být kontaktní údaje použity pro zasílání obchodních sdělení.
3. Zpracování fotografií
-
Fotografie (obrazové záznamy) samotné jsou rovněž osobními údaji.
-
Účel zpracování fotografií: Zhotovení a dodání objednaného díla klientovi. Právním základem je plnění smlouvy.
-
Propagace (veřejné sdílení): Zhotovitel smí fotografie klienta (např. na webu, sociálních sítích, v portfoliu) zveřejnit pouze na základě výslovného nebo písemného souhlasu klienta. Klient má právo tento souhlas kdykoliv odvolat. V takovém případě budou fotografie neprodleně staženy z propagačních kanálů zhotovitele.
4. Doba uchovávání údajů
-
Osobní údaje klientů jsou uchovávány po dobu nezbytnou k plnění smlouvy a plnění zákonných povinností (zejména daňových a účetních), nejdéle však:
-
Kontaktní a fakturační údaje: Po dobu 10 let od konce účetního období, v němž došlo k uzavření smlouvy.
-
Fotografie (hotová zakázka): Jsou archivovány v digitální podobě po dobu 1 roku od odevzdání díla pro případ reklamace nebo ztráty dat klientem.
-
Neupravené soubory (RAW): Jsou uchovávány pouze po dobu nezbytně nutnou k výběru a zpracování, maximálně 1 měsíc od odevzdání zakázky.
5. Práva Klienta
-
Klient má ve vztahu ke svým osobním údajům následující práva:
-
Právo na přístup: Klient má právo získat od zhotovitele potvrzení, zda jeho osobní údaje zpracovává, a informace o rozsahu a způsobu zpracování.
-
Právo na opravu: Klient má právo na to, aby zhotovitel bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se ho týkají.
-
Právo na výmaz ("právo být zapomenut"): Klient má právo na výmaz osobních údajů, pokud pominul účel zpracování nebo klient odvolal svůj souhlas a neexistuje jiný právní důvod pro zpracování. (Nevztahuje se na údaje, které musí zhotovitel uchovávat ze zákona – např. daňové doklady).
-
Právo vznést námitku: Klient má právo vznést námitku proti zpracování, které je založeno na oprávněném zájmu zhotovitele.
-
Právo podat stížnost: Klient má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, pokud se domnívá, že zpracováním jeho osobních údajů dochází k porušení GDPR.
VIII. Závěrečná ustanovení
-
Tyto VOP jsou platné a účinné od 12.10.2025.
-
Zhotovitel si vyhrazuje právo VOP měnit. Nové znění bude vždy zveřejněno na www.studiohrivnacky.cz.
